LET'S GO TO THE MALL

Idag vaknade jag klockan kvart i nio av att pappa ringde mig. Har inte pratat med honom sedan jag kom hit, så vi pratade ett tag på skype. Efter det gjorde jag i ordning min frukost bestående av grekisk yoghurt med färska hallon och jordgubbar och en kopp kaffe med mocha peppermint smak. När jag nästan var klar med frukosten ringde jag mamma och Sofia för att prata med de ett tag. Sedan gjorde jag mig i ordning och packade upp resten av mina kläder. Efter det så väntade jag på att Elina skulle komma till skype, men hon var på en date som aldrig tog slut. Jag bestämde mig för att städa badrummet, då det nog inte varit städat på ett tag. Efter det så chillade jag mest på datorn och väntade på Elina. När hon var redo så pratade och kodade vi lite, men fick inte så mycket gjort. Imorgon är deadlinen, så får se hur mycket vi får klart den till imorgon. 

 

Sedan värmde jag upp soppan från igår till lunch och åt medan jag kollade på lite tv och youtube.

Efter det så gick jag till köpcentret. Jag blev lite överväldigad av hur överfulla vissa affärer var, och aningen osäker på vart jag kunde hitta allt och vad affärerna var för någonting. Jag letade efter en roller i varenda affär jag gick in i, men hittade ingenstans. Såg att de hade ett pretzel ställe i köpcentret, där tänker jag definitivt äta någon gång. Jag gick hem från köpcentret med en diskborste, tre produkter från bath and bodyworks (som jag inte vågade lukta på i affären, men de luktade alla gott) och ett par vantar, då jag glömt mina hemma i Sverige.

När jag kom hem igen så ringde jag Lisa. Jag visade henne vad jag köpt, men när jag skulle visa/lukta på body skrubben jag köpt så gick den sönder och sprutade ut scrub från toppen istället. Ska gå tillbaka till köpcentret imorgon och byta den. Behöver också hitta ett anteckningsblock, och tänkte ta en titt på rean på Victoria Secrets.

 

Efter Lisa och jag lagt på pratade jag en stund med Mark på Facebook, och vi bestämde att skypea klockan 22. Runt 21 knackade det på dörren, det var Tamra. Hon frågade om jag ville äta middag med henne, och jag svarade såklart ja! Hennes pojkvän var också där, och de är båda jättetrevliga. Hon bjöd på korv och pasta med pesto, väldigt gott. Vi kollade först lite på slutet av en amerikansk fotbolls-match, och sen på big bang theory. Jag fokuserade inte så värst mycket på något av det, då vi också pratade. 

 

När jag sedan kom hem skrev jag till Mark att jag var hemma igen, och han sa att han skulle logga in på skype. Precis då dog mitt internet helt, och jag har inte kunnat få tillbaka det since. Så störande då jag inte har något sätt att kontakta honom för att säga vad som hände, men förhoppningsvis så förstår han. Hoppas att internet är tillbaka till imorgon då jag måste jobba på labben med Elina.

Jag tror också att Brooke kommer imorgon, vilket ska bli kul! Men lite tråkigt att inte ha lägenheten för mig själv, det är verkligen en safe zone för mig.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar