WIFELY DUTIES

Denna dag började och var till mesta del superchill. Jag vaknade och skypade med Elina. Var kul att prata med henne igen, trots att det inte går så långt emellan samtalen. Efter det pratade jag med Sofia och Lisa, Lisa är tillbaka i Karlstad nu. Sen åt jag frukost, Brooke gick på sin lektion. Jag tänkte försöka hitta både Katrina (för att fråga om hur det blir då det verkar som att watching art kursen kommer att ställas in), Twaila (för att uppdatera mina records med mitt amerikanska telefonnummer), och även Kelli (för hon behövde att jag kom över med min I20 form och Visum). Hittade ingen. Kollade minst två gånger, men de verkade inte vara där. Fick reda på att Kelli inte är tillbaka förens tisdag, och eftersom måndag är en röd dag så får jag försöka igen på tisdag.
 
Sen kom jag hem, gjorde inte så värst mycket. Började att googla runt på monologer, då det är auditions i helgen till 3 pjäser de sätter upp på skolan, och jag får extra credits i en av mina kurser om jag går på auditionen. Bestämde mig ganska snabbt dock för att inte förbereda något då det bara skulle göra mig nervös eftersom jag skulle stressa om att inte ha pluggat in texten bra nog.
 
Jag såg att teaterläraren hade skickat ut ett mail om en game-night som var klockan 19.00 senare den dagen, och bestämde mig för att gå på det. 
 
Runt klockan 16 gick jag till affären för att handla lite grejer till smoothisarna. Där så träffade jag Mark, han som hade kommenterat på att han sett mig där innan. Råkade köpa en bärpåse för 12 dollar. Helt sjukt. Det var en ganska stor påse, men hade jag vetat att den var så dyr så hade jag inte köpt den.
 
När jag kom hem så åt jag lite frukt, för jag hade inte riktigt tid att laga någonting. Sedan var den snabbt dagt till att dra till Teatern. Jag kommer dit. Ingen där. Jag väntar, hör läraren och en person till prata. Väntar mer. Killen kommer in, vi säger hej men inget mer. Han killen börjar jobba med lite papper som ligger vid scenen. Jag väntar lite till. Läraren kommer, vi säger hej, men så går han igen. Under hela tiden har jag panik-tweetat, men så började jag också skriva till Mark för jag visste han var vaken. Sen frågar killen om det ska vara något här ikväll. Jag svarar att det skulle vara games vid 19, han säger att han ska finish quickly and get out of out way (bara jag där). Sen så presenterar han sig, Ken, och jag mig. Så börjar vi prata lite, jag säger jag är utbytesstudent från Sverige, vi pratar lite om det. Sen kommer läraren och säger att det skulle varit en annan tjej som skulle promotat kvällen, men att han hade fått göra det sista minut (såg emailet vid typ 14?), så kanske inte många vet om det, och att de kanske ska försöka nästa vecka igen.
 
Vi väntar lite till, men sen jag bara "ah, men jag kommer la nästa vecka då". Men så frågar Ken om jag inte vill med honom hem för han skulle träffa några kompisar. Jag frågar vad de skulle göra, för jag ville inte med på fest, men han svarar att de ska se en film "The Theory of Everything", vilket jag missuppfattade som A fantastic fear of everything, och sa typ att jag hade tänkt att se den på bio men den hade inte visats där jag bodde. Vi går i alla fall först över till den dormen jag bor, för hans flickvän bodde där också, i samma lägenhet som Tamra. Så går vi alla till honom, där tre andra killar och två mer tjejer joinar. En tjej kom från Portland, hade birkenstocks och skrattade så att hon inte kunde läsa. En var liten kort med rött hår, såg typ precis ut som Bonnie Wright. Sen var det en kille med skägg, en lite större kille och en utan skägg. Jag vill inte jinxa något, men de verkar som personer jag kan bli kompis med! Min sorts människor helt enkelt. En av killarna kände en som jobbade för ett visst ställe, så filmen vi kollade på var inte helt vit i våra händer. (skriver kryptiskt så att det inte ska finnas bevis, haha). Efter vi kollat på filmen så förstörde vi dvd:n. Jag rörde den till och med!

När filmen var klar så kom två till tjejer in, Rachel hette en, vet inte den andras namn. Då började vi spela Cards agains Humanity. Så kul! Det var en av grejerna jag verkligen velat göra i USA,  och det var så kul. I början var jag lite nervös, eller ah, hela kvällen typ, kände mig stel hela kvällen och fick internal panik att de inte skulle tro att jag hade kul. Men vann ett par stycken, och i slutet så fick jag lite av en roll, slutade med att jag vann hela skiten! En av mina vinnande spel var "as it turns out COAT HANGER ABORTIONS has been a part of WIFELY DUTIES all along". En väldigt kul kväll helt enkelt, hoppas att jag kommer hänga med dem i framtiden. De pratade om att åka och se Selma på måndag, vilket jag gärna hade hängt med på, men får se om jag träffar någon av dem innan det.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar