Familjen utökas

 
Min familj ska skaffa en till katt. Vi har redan två, Freddie och Vera, men snart kommer Rory att joina familjen. Då jag och min syster inte är hemma så ofta passade vi på att åka ut till landet och besöka den lilla kattungen idag. Drygt 6 veckor var den (vet inte om det är en kille eller tjej än) och den kommer flytta hem till dem i början av december. Jag kommer se den igen när jag åker hem över nyår, så det ser jag fram emot. Har den föresten inte världens gulligaste mamma, sicken söt mustasch alltså!
 
 
Det finns inget bättre än kattungar. Så underbart söta och busiga och oskyldiga. Synd bara att jag är allergisk mot katter. Det har faktiskt inte besvärat mig så mycket, jag kan gosa hur mycket som helst med Freddie och Vera utan att jag får problem, och nya katter vänjer jag mig vid ganska snabbt. Dock har ca 6 månader hemifrån gjort att jag tappat denna imunitet, så min hals kliar och jag nyser konstant. Fast det är värt det, oh så det är värt att gosa ner ansiktet i Freddies päls och bära runt Vera så hennes hår sätter sig över alla kläder. Älskar dem mer än allt på jorden, och det kommer bli oerhört svårt att åka tillbaka till London igen.

Jessica skriver:

Alltså grefdsgsdfdsfsd söt! Katter är det bästa, trots allergi!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar