thrice the brinded cat hath mew'd

Jag älskar teater. Jag älskar musikaler. Jag har sett ganska mycket since moving to London. Det finns dock en pjäs som står ut. En pjäs som jag nog för alltid kommer jämföra andra pjäser med. En pjäs som mesmerized me från allra första början och som nog aldrig kommer släppa taget om mig. Jag pratar om Trafalgar studios uppsättning av Macbeth. Den utspelar sig 50 år i framtiden, en apokalyptisk framtid, där krig är del av vardagen. Jag kan nog inte sätta i ord hur jävla bra jag tycker att den är. Varje detalj, kostymerna, scenuppsättningen, ljuset, ALLT, är bara helt perfekt. Skådespelarna är SÅ DUKTIGA. Varenda en. Huvudrollen, Macbeth, spelas av James McAvoy, mest känd från Atonement och X-men First class. Han är helt perfekt i rollen, varje litet shift i ansiktet verkar planerat, och det är också väldigt härligt att höra hans riktiga skottska accent. Jamie Ballard som spelar Macduff är dock responsible för min favoritscen, då han spelar med så mycket äkta känsla att man inte kan göra annat än sitta där med tårar i ögonen.
 
Det bästa är att de har day-tickets. Day-tickets är basically biljetter som säljs på morgonen av föreställningen till ett billigare pris. På just denna pjäs så är platserna FANTASTISKA, bland de bästa i huset absolut. En annan bra grej är att de bara kostar 10 pund. Det lite dåliga är dock att man måste köa i ca 4 timmar tidigt på morgonen. Vill man vara relativt säker på att man ska få biljetter måste man vara där runt 6 på morgonen (senast jag var där kom jag runt 6.30-6.45 och då var det att jag fick den åttonde biljetten), eftersom de bara har runt 8-10 day-tickets. 
 
Ska dit för fjärde gången imorgon, kommer bli lika underbart som alltid. Hoppas också på att vinna chansen att köpa billigare biljetter till Book of Mormon. De har ett lotteri före varje performance, så tänkte försöka få till matineen, för att senare gå på kvällsvisningen av Macbeth. Har varit med i lotteriet två gånger innan, så hoppas nu på tredje gången gillt. Sen på fredag blir det att köa igen för Peter and Alice, med Judi Dench och Ben Whishaw i huvudrollerna. Varje chans vi har nu för tiden går åt teater, men gud så kul det är! 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar