Elfte December

 
Sommarkvällen som jag aldrig ville skulle ta slut
 

Den dagen Sofia, Remi och jag träffades i London för att gå på teater. Vi träffade Remi från Birmingham i London tidigt på morgonen för att köa till biljetter för Billy Elliot och War Horse. Remi skulle hemligt bjuda hennes mamma på Billy Elliot, så hon och Sofia köade för de biljetterna. Eftersom jag och Fia skulle kolla på War horse på kvällen fick jag gå bort till utanför den teatern och köa själv. Kötiden går dock ganska snabbt, så efter vi säkrat biljetter möttes vi upp på trafalgar square. Där var det uppvisning av alla (eller i alla fall många) musikaler som går runt om i London. Det bästa framträdandet var utan tvekan Les Mis. Den pjäsen är speciell för Sofia, Remi och mig, då vi alltid gått och sett den tillsammans. Det var också första gången vi såg den nya casten, och alla var underbara. Sen kom Remis mamma och vi såg Billy Elliot. Hon älskade den, och det var så roligt att dela upplevelsen med henne. På kvällen gick jag och Sofia på War Horse. Väl där såg vi, och senare stannade och tog bild med, George Blagden och Killian Donnelly, två skådespelare vi beundrar. War Horse pjäsen var även den njutbar. En annan skådespelare vi gillar, Alistair Brammer, som vanligvis spelar en mindre roll i pjäsen, skulle den kvällen spela huduvrollen, och det gjorde han med bravur.
En helt underbar dag alltså, som jag inte ville skulle ta slut.
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar