Första december

Nu har det varit ett tag sedan jag bloggade, men let's not spend too much time thinking about that. Tänkte, för att komma tillbaka till bloggandet, peppa julen och summera upp året, följa denna bloggkalender jag stumbled upon.
Så without further ado.
 
 

1. En kort recension av den bästa boken jag läst i år

2013 har varit ett vääldigt dåligt år för mig och läsning. Vill skylla det på att jag börjat studera, men det blev inte många böcker lästa på våren heller (2014 får allt bli bättre!). MEN läste i alla fall två böcker som jag nog skulle sätta på min top fem lista, så inte helt värdelöst år efter allt. 
 
Macbeth
Allra bäst på scenen, men även underbar att läsa. Det var första Shakespeare-pjäsen jag läste, och innan var jag rädd att jag inte skulle förstå något alls, men det var faktiskt inte så svårt! Väldigt bra historia, extra rolig att läsa tillsammans med någon så man kan göra olika röster till karaktärerna.
 
The Perks of Being a Wallflower
Läste den efter jag sett filmen, och älskar båda versioner. Alla som inte läst den borde absolut göra det.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar