LOUISIANA

 
I onsdags drog familjen (minus Lisa som är i Kenya) till Danmark för campingsemester. Nästan varje år åker vi en sväng till Danmark för camping, men nu hade det faktiskt varit ett tag sedan förra gången, så det var kul att se det gamla tältet (som vi har haft så långt jag kan minnas) igen. En utflykt till Louisiana, ett museum för modern konst, blev det en dag, och var för mig höjdpunkten på resan.
Vi rörde oss mest på Yoko Ono's Half-a-wind show, där tyvärr var bilder inte tillåtna där, men kika på hemsidan om ni vill se lite. Det var en väldigt rolig utställning där man uppmuntrades att delta i vissa verk. En annan utställning (också med fotoförbud) var den av Tara Donovan. Hon hade skapat stora, underbara, skulpturer av alla möjliga material. Sugrör, tandpetare, papperstallrikar, you name it. 
Ett önsketräd fanns också, not unlike det jag såg i London förra året. Jag satte upp en önskan om att få en bytta godis, mina priorities är ju på topp! All in all ett väldigt fint och spännande museum värt ett besök.

Jessica skriver:

Vänta vad gör Lisa i Kenya?
Ser fint ut i alla fall!

Svar: Hon gör lite volontärarbete där! Lär ut engelska och datorkunskap (tror jag, haha).
Elin Svensson

Malin Aurora skriver:

Åh så fint!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar