whops

Mycket har hänt, mycket är påväg att hända. 
Farfar har varit på besök och bjudit inte bara på en, utan TVÅ teater besök. Mousetrap med ett härligt murder mystery och Mamma mia, en av mina favoritmusikaler. Alltså gud vad de kan sjunga, nothing but admiration for them!
Sen drog ju jag och Sofia till Birmingham för att träffa vår kompis Remi, men det har jag redan berättat om. 
Efter det har min kompis Emelie varit på besök i London. Hon pluggar till lärare och hade en månad i Canterbury, men vi lyckades hitta en dag vi båda kunde ses. Det var med henne jag åkte till Hogwarts!
Blev sedan sjuk igen, denna gången mandlarna. Gick till en vårdcentral, eller GP som de kallar det här, och lärde mig att min sjukhus-engelska inte är någon vidare.
Sofia har också fyllt 22. Jag var sjuk på hennes stora dag, så den blev inte så speciellt rolig för någon. Av mamma och pappa fick hon att jag och hon ska få gå och se på Wicked, det ska bli så kul! Sen hade vi (vad nu blivit en tradition) roomate party, där ett annat rum lagar mat typisk för deras land. Ratatouille och potatisgratäng bjöd franskarna på, och det var underbart gott! Vid nästa födelsedag måste jag och Fia komma på något typiskt svenskt vi kan bjuda på, som dessutom är vegetariskt. 
 
Ganska mycket kommer också hända. Den 26 april slutar jag jobba, och den 8 maj åker vi hem till Sverige igen. Kommer verkligen att försöka ta vara på London så mycket jag kan innan vi åker hem igen. Så många pjäser och musikaler jag vill se. Wicked är ju på schemat, men vill också gärna hinna med War Horse, Peter and Alice, Les Mis, ja typ ALLT DE HAR ATT ERBJUDA. 
Vill också gå på ett par premiärer till. Det blir i alla fall Iron man 3 den 17 april, Robert Downey Junior är ju aldrig fel! 
 
Gud, vill både stanna och åka hem samtidigt. Saknar Sverige och allt där hemma, men känner också att jag kommer sakna London när jag väl åker hem.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar