Helgäventyr

 
Har spenderat varenda helg med att åka till diverse antik-affärer med mamma. Har speciellt fastnat för Antik Ladan, där kan man gå runt i timmar bland tusentals porslinsmuggar, lampor, fåtöljer, ja de har precis allt! Man blir så inspirerad av allt, jag finner mig själv hållandes gamla lådor, fönster och strykjärn medan jag funderar på vad jag kan göra med dem.
 
 
Flaskan ovan är just där ifrån. Betalade bara 3 kronor för den! Har tänkt att man kan servera saft, eller ännu bättre, iste, i den. Älskar glasflaskor med stämplar på sig som denna. När mina vänner skulle köpa vin på systembolaget frågade de efter hjälp och mannen visade dem ett par olika flaskor, och jag lade alltid min röst på de med stämpel på. Mannen skrattade och sa "du gillar de med sådant på va?". Så himla fint ju!
 
 
Denna lilla burk, och ljuskransarna i den, köpte jag i Uddevalla. Älskar ankaret på den! Om vi åker tillbaka dit kanske jag köper någon mer, för de hade flera stycken. Blommorna hade jag inte tänkt ha i den, la de mest där för att hålla reda på dem, men jag gillar det ganska mycket. Får se hur jag använder allt när jag åker hem med det.
 
 
En sak jag letat efter på alla shoppingtillfällen är gamla fotografier. Helst fotografier relaterade till teater, eftersom jag börjat jobba på en teatervägg hemma i Karlstad. Jag har fyra fotografier upphängda på utklädda människor, skulle med största säkerhet säga att de är utklädda för en halloween-fest eller liknande, men platsar ändå på min vägg. Min vison med väggen är att jag ska sätta upp gamla bilder relaterade till teater (bilder på skådespelare, scener, folk utanför teatrar o.s.v.) tillsammans med gamla teaterbiljetter, program, rekvisita, ja allt jag kan hitta! Detta sminkset är minst sagt användt, men eftersom det ska upp på väggen så kommer man inte se den kladdiga insidan (men jag måste säga att jag tycker den har sin charm. Som ett dolt mästerverk).
 
 
En fiol utan strängar. Jag kunde inte motstå! Har tänkt kanske sätta dit strängar av något slag, mest för utseendets skull, då jag inte spelar instrumentet själv. Har inte helt räknat ut vart jag ska ha den eller hur jag ska presentera den, men det kan jag nog lista ut senare. Den är bara så fin.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar