TWO CAN KEEP A SECRET IF ONE OF THEM IS DEAD

Denna dag var mycket bättre än gårdagen. På morgonen duschade jag och gjorde mig i ordning. Sedan pratade jag med Sofia ett tag. Första lektionen var The Art of Thinking, som verkar mycket lovande! Vi hade en mini-diskution om ett förslag som Obama lagt fram om gratis comunity college. Jag var ganska ensam i att tycka att det var något som är bra. De flesta hade tankesättet att man måste förtjäna att gå på college (eller rättare sagt ha pengar för det själv) och att "inte tänker jag betala för någon annan när jag har behövt betala för det till mig själv". Kommer bli en mycket interesant kurs! 
 
Efter lektionen gick jag med Katrina till IT-lärarna, för jag hade fått ett mail av Malin om att kurserna jag tänkt ta var för lika de vi redan haft. Jag pratade med de båda, men det visade sig att det inte fanns en passande kurs, så jag bestämde mig för att söka två nya kurser utanför computer science kategorin. 
 
Jag gick hem och kollade upp kurser som jag kunde ta istället. Kom fram till att det kommer att bli Ceramics (som Brooke också tar) och Watching Art (Film). Art of film går klockan 18 till typ 21, vilket kan vara interesting. Med det nya schemat så kommer jag att vara ledig på fredagar! Är super excited över alla kurser jag ska ta denna termin. 
Jag ringde Sofia och Elina, som var hemma hos oss och fikade, och pratade med dem. Det var superkul, saknar de båda! 
 
Sedan gick jag på min nästa lektion, Intro to Dramatical Literature. Den kursen kommer nog bli jätterolig! Tror att läraren gillar mig, och var ett par andra personer i kursen som verkar coola. Man skulle gå runt och presentera sig, och jag fick upprepa mitt namn ett par gånger. Läraren trodde först att det uttalades "Alien", vilket var väldigt roligt. Han föreslog också att jag skulle söka in till en teaterkurs vid namn Theatre of the Opressed. Basically så var det en kurs där man skrev en teaterpjäs om ett current socal event. Vet dock inte om jag kan, eftersom jag redan tar 15 poäng. 
 
När jag kom hem så gick jag direkt till affären. Köpte lite smink på target, och mat på affären. När jag kom hem åt jag, och sen gjorde min smoothie. Sedan fastnade jag framför tv:n hela kvällen. Först massa Seinfeld, följt av Modern family, Parks and Rec, Marry Me och Pretty little liars. Brooke hängde också i badrummet, och vi snackade en del vilket var kul. Jag beställde också två par skor och en väska från Zara, hoppas att de kommer snabbt. 
 
 
Sedan har jag bara kollat på Bobs Burger en stund medans jag skrev detta inlägg. Nu blir det att sova!
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar