ALLT I STORPACK

Nu är de första 1,5 dagarna i Montana avklarade. 
Resan började med ett plan till Paris, där jag sov hela vägen. Sedan var det snabbt på nästa plan i Paris. På flygplatsen i Paris såg jag ett Costa cafe, och gud vad sugen på det jag blev! Jag bestämde att jag skulle gå dit efter att jag hittat min gate, men när jag kom till gaten var boardingen redan igång. Hade lite mini-panik när det var min tur att visa boarding kort för han bad om att se min I20 form, som jag inte alls var beredd på och fick snabbt bläddra igenom alla papper jag hade. Väl på planet så hade jag mitten-sätet i mitten-raden. Planet tog runt 8 timmar tror jag, och på det så sov jag inte alls mycket. Tittade mest på tv, såg The Drop, Jersey Boys, The Other Woman och några avsnitt av It's Always Sunny in Philadelphia och The Middle. Det sista flyget gick på nolltid. Det var jättefin utsikt på det planet också, först fina berg i Utah, och sen vinterlandet som var Montana.
 
Jag möttes på flygplatsen av min advisor Katrina och hennes man, världens gulligaste och snällaste människor. Vi åkte till Pita pit för att äta någonting, och det var gott! Jag beställde en BTL, men sedan skulle man gå till disken där de gjorde pitan så frågade de mig vad jag ville ha på. Jag svarade lite frågande "tomato?", så svarade han "we don't assume anything". Vad är meningen med att beställa från en meny om man ändå kommer att skapa sin egen macka? Men som sagt, gott var det! 

Sedan åkte vi till Target för att köpa kudde, täcke och lakan. Jag plockade också upp en smoothie blender eftersom min syster och jag håller på med en 30 day green smoothie challenge. När jag skulle betala så fungerade inte mitt kort dock, så Katrina betalade för mig. 
 
Efter Target åkte vi till lägenheten där jag skulle bo. Lägenheten är jättestor, och jag delar den med en tjej som heter Brooke. Har inte träffat henne dock, men hon borde komma tillbaka i helgen någongång. Lägenheten är också väääldigt varm. Det finns en dial där jag tror man kan ändra värmen, men vågar inte riktigt mess with it. Den tjej vid namn Tamra kom och knacka på för att hälsa, och hon var supertrevlig.
 
Det trådlösa internetet hittade inte denna datorn (som jag senare fick reda på inte var inpluggat, men även efter det dyker det inte upp i listan), så jag gick till Tamra och frågade om hon kunde smsa Brooke för att be om lösenordet, då jag tänkte att hon hade ändrat det. Det hade hon inte, så jag kunde inte få det att fungera. Tamra loggade då in på hennes gäst-internet, och det är det internetet jag använder nu. Jag gick och la mig runt 20-21 den kvällen, och sov till 7 på morgonen. 
 
När jag vaknade så ringde jag Sofia på skype för att prata lite. Sen tog jag en dusch, vilket var ett äventyr. Duschstrålen kändes som spikar. Resten av morgonen var väldigt chill. Katrina hade köpt en påse med lite frukost och lunch, så jag gjorde lite oatmeal och te, och åt en peanutbar. 
 
Sedan drog jag in till Katrinas kontor för att få kursplanerna för de it-kurser jag ska söka. Var tvungen att byta it-kurserna jag planerat att läsa för att en inte gavs under våren och en annan behövde man en massa förkunskap som jag inte hade. Har inte sökt kurserna än, har haft fullt upp hela dagen.
Katrina visade mig runt lite snabbt, men sedan gick jag för att få orientation. Jag skrev på lite papper och fick lite information, och fick en vattenflaska och en t-shirt. Jag fick sedan också ett student-id och en proper rundtur av skolan. Killen som gav rundturen föreslog att jag skulle gå på basketmatchen som var senare på kvällen, men det var inget jag ville göra. Skulle vara väldigt ångestframkallande att gå på en sådan grej själv.
 
Det visade sig dock att jag ändå inte hade tid att gå på matchen, för när jag kom hem så var det fullt upp hela kvällen. Först skypade jag med Elina för vi har en labb som ska in på söndag, och för att uppdatera varandra på våra liv. Sedan så skrev Sofia att hon ville prata, för att hon och mamma som är på besök i Karlstad började bli trötta. Så då ringde jag dem och pratade ett tag. Sen ringde jag upp Elina igen för att koda + prata lite mer. Efter vi sagt hej då ringde jag Lisa som jag pratade med tills jag var tvungen att gå till affären. Jag hade inte ätit någonting sedan frukost, och då klockan var 16-17 så började jag bli riktigt hungrig. 
 
Jag gick först till Target för att köpa galjar, och sen till mataffären med lista över det som behövdes till smoothies, frukost och linssoppa. Det kändes som att jag var i affären i hundra år, då jag varken hittade linser eller grönsaksbuljong. Jag frågade till slut en anställd som informerade mig om att de inte hade några linser, men att buljongen var vid mjölken. Det var den dock inte, eller jag kunde i alla fall inte hitta den, men jag hade sett en i hyllan med organiska produkter, så tog den + en påse soupmix som i alla fall innehöll lite linser. Allt säljs föresten i storpack. Jag känner inte att jag är redo att commit till en vara. De har också förövrigt redan börjat ladda inför Valentines day.
 
 
När jag kom hem skypade jag med Lisa igen, och började med att laga mat. Lisa gick sedan och la sig, så fortsatte jag laga mat med youtube videor i bakgrunden. Soppan blev inte riktigt som jag tänkt, linserna blev lite underkokta, men det var gott ändå! Efter maten gjorde jag i ordning min smoothie. Glömde att halvera receptet så jag sparade halva till imorgon. Blev lite rädd när jag blendade, för jag hade inte skruvat på flaskan tillräckligt hårt, så det sprutade ut lite smoothie. Gick bra dock, bara att torka upp och skruva på lite hårdare. Medans jag åt och sedan drack smoothie kollade jag på Shark tank, Seinfeld, Cougar Town, Raising Hope och nu Community.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar