HITTA NEMO

Idag vaknade jag klockan sju av kyrkklockan, somnade om lite, men vaknade 20 minuter senare av mitt alarm. Jag ringde direkt Elina på skype (thankfully so fungerade internet igen). Vi försökte koda, fick några sidor av Linn, frågade Thomas om hjälp med han hade strömmavbrott, det gick inte alls så bra, så vi gav tillslut upp och lämnade in uppgiften ofärdig. Tog föresten också en paus mitt i detta för att dusha, äta frukost och ringa Sofia på skype. Men i slutet av mitt och Elinas samtal så började vi prata om att första skoldagen var imorgon, och jag blev jättenervös inför det. 
 
Efter det ringde jag Sofia igen, för jag kände mig helt enkelt för nervös. När jag pratade med henne så målade jag mina tånaglar. Tänkte måla naglarna också men ville klippa och fila dem först, men hade inte tagit med varken sax eller fil. Efter jag och Fia lagt på luren så gick jag till affären. Jag behövde lite grejer från target och mataffären.
 
 
 
När jag kom hem från affären så var Brooke här. Hon är väldigt trevlig! Vi har en hel del gemensamt. Båda gillar Disney, är nagellacksberoende, älskar katter och gillar att baka. När hon packade upp lite fixade jag mina naglar eftersom jag köpt sax och fil på target. Jag började göra min gröna smoothie för dagen, medans jag gjorde det kom hennes pojkvän Peter över för att hjälpa henne packa upp. När jag var klar med smoothien gick jag till mitt rum för det var aningen pinsam stämning då jag inte visste vad jag skulle säga. I mitt rum så skypade jag med Lisa med chattversionen. Efter en stund så gick Peter, men inte innan han bjöd in min på middag hos honom. Efter ett litet tag till så skulle Brooke till affären, så när hon hade gått så ringde jag Lisa. Vi pratade tills ett tag efter att Brooke kommit, men sedan la jag på och gick ut och pratade med Brooke och kollade lite på tv. Sen var klockan 19.00 och vi skulle till middagen. 
 
Hemma hos honom var det fullt hålligång. Han bodde med sin bror (som sov på soffan) och så var tre kompisar över och en hund. En av killarna var lite... konstig. Men konstig med mening tror jag. Han hade fått en trädgårdstome av någon kompis, och den bar han runt vart han än gick. Han gjorde också ett korttrick, som i alla fall jag inte fattade hur han gjorde. Sedan gjorde tjejen, Alissa tror jag hon hette, ett ascoolt korttrick! Jag valde ett kort och så tog hon tillbaka det i däcken. Sedan blandade hon en massa delade upp lite och tillslut hade hon typ 6 kort som hon bad han konstiga snubben hålla mellan pek och långfingret. Sedan började hon slå korten ur händerna på honom, och det sista kortet som var kvar var det jag tagit! Fattar verkligen inte hur hon gjorde det. Sedan skulle de tre kompisarna till en bar, så jag Brooke och Peter åt själva. Det var väldigt god spagetti och köttfärssås. Efter maten gick vi tillbaka hit och chillade framför tv:n, som efter lite kanalsurfande landade på Finding Nemo. Brooke skulle sova hos Peter, så de gick till honom. Sedan dess har jag bara fortsatt att kolla på Finding Nemo, men ska göra mig i ordning för sängen nu.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar