TVÅ KAOSAKTIGA DAGAR

 
Glömde helt att skriva ett inlägg igår, men här är vad som hände:
Jag hade min första keramiklektion. Blev superglad när Brooks kompis Alissa som jag träffat en gång tidigare sa "I am really glad you are taking this class". På lektionen så kollade vi först på en film om pottery makers i Mexiko. Sedan gick läraren igenom olika typer av lera. Till slut så delade han först ut earthenwear och stonewear-lera som vi fick göra något lite snabbt av. Blev två skålar för min del. Efter den lektionen gick jag hem och chillade lite, skype med Sofia. Sen gick jag till affären för att skaffa simkort till telefonen, men fanns inga bra deals, så blev tipsad om att gå till Walmart (av en anställd på Target). 
 
Efter det gick jag och betalade för min hyra. När jag var inne på kontoret så var det en kille som kände igen mig från mataffären han arbetade på. Han sa att han älskade folk från Europa. Kom på när jag kom hem att jag borde typ föreslagit en fika eller något, men är alltid lätt att vara eftersmart.
 
 
 
Sedan chillade jag mer hemma tills det var dags för min nästa kurs, klockan 18. Det är en filmkollarkurs. Vet fortfarande inte om den blir av, då vi i nuläget bara är två stycken enrolled. Är en västa creddig kurs, med filmer jag aldrig tidigare hört talas om. 
När jag kom hem så kollade jag på Bob's Burger och skrev på min reflective journal till Art of Thinking kursen. Min handlar om feminism i tv-serier.
Sedan på kvällen så hade Brooke lagat mat, helt okej gott! Var mat från en låda som man blandade till, och bara vetskapen om det gör det lite... Men som sagt, helt okej gott, skulle kunna äta igen.
Sedan var jag så trött så jag gick in på rummet för att kolla på mer Bob's Burger vid åtta någon gång. Lisa ringde sedan så jag pratade med henne ett tag. Sedan somnade jag.
 
Idag så vaknade jag och tog en dusch. Första lektionen var The Art of Thinking, och har kommit på att jag kommer bli väldigt frustrerad varje tisdag och torsdag. Idag föreslogs det att det är okej att mörda någon om de rört ens barn och att det är fel av Michelle Obama att försöka få igenom ett förslag om mer grönsaker i skolan. Känner mig ensam i mina värderingar och världssyn, men ska bli intressant att behöva tänka och försvara de åsikterna jag har. 
 
 
Sedan kom jag hem och skypade med både Sofia och Lisa. Efter det gick jag till vad jag trodde skulle vara Drama tech. Utanför byggnaden träffade jag Drama lit läraren som stannade mig för att fråga hur det var jag uttalade mitt namn igen. Han fick det rätt ett par gånger, men lägger ofta till eli-e-n. Kom till klassrummet (som är i en teatersal) och ingen var där. Väntar 5 minuter, fortfarande ingen. Tänkte att läraren måste skickat ut något på moodle, vilket jag inte kunde komma åt. Fick då först leta länge efter någon att fråga om vart jag ska vända mig, fick tillslut till svar att jag var tvungen att gå till IT-avdelningen. De fixar inloggningen, och precis när jag kommit fram till biblioteket kommer jag på att jag tagit fel på dramakurserna och det var Drama lit jag skulle ha! Waltzed into klassrummet och satte mig för att vara med på lektionen, men var hela 45 minuter sen! Pinsamt speciellt eftersom jag pratar med läraren innan lektionen. Efter lektionen försvann läraren snabbt, så jag gick hem. Kände dock att jag ville förklara vad som hänt, så gick tillbaka till skolan. Jag letade ett tag efter hans kontor, men så kom en av tjejerna i den kursen och frågade om jag letade efter honom. Hon sa att han precis lämnat skolan, men att vi kanske hann stoppa honom. Hon sprang sedan efter honom och ropade så att han stannade. Förklarade vad som hänt och frågade också om auditionarna som ska vara i helgen. Vi får extra credit om vi är med på audition (utan att man måste commit till att uppträda) och tänkte att det kanske kan vara kul att vara med i en pjäs. Vet dock inte än om jag vågar. När jag var påväg hem så träffade jag Joe, och snart efter det, Katrina. Vi pratade lite om lektionen, hon sa att hon hoppades jag inte uppfattade det som att hon var ute efter mig då jag argumenterat emot i köttdebatten, men det hade jag inte upplevt. Det var en kille med Joe som efter att jag sagt jag var svensk undrade om jag hade hört talas om Felix Kjellberg, pewdiepie. Hörde först bara Felix och antog att han menade någon som gick på skolan, men när han sa att han var en känd youtubare så klickade det. Förklarade att jag visste vem det var men inte kollar på hans videor.
 
 
När jag kom hem så pratade jag med Lisa igen ett tag. Hon uppmuntrade mig att gå på auditionen, men visade mig också klipp från Strangers with Candy från när Jerry Blank spelar huvudrollen i Raisin in the Sun och sa att jag skulle förbereda den monologen. Ska kolla upp lite monologer imorgon och kanske förbereda något, men kanske också kör på helt oförberett så att jag inte blir nervös. Om jag ens går, vet inte än. 
 
 
Efter en liten stund kom Brooke hem och vi hade bestämt att åka till Walmart tillsammans. As much as it hurst to admit så var Walmart bättre och billigare än affärerna nära. Köpte massa pretzel chips och brownie brittle som The Fashion Citizen gav 3 stjärnor av 5. När vi kom hem så försökte jag först fixa min telefon, eftersom jag köpt ett simkort, men den behövdes uppdateras, så jag började på maten. Gjorde ris, lax och sparris, blev helt okej lyckat! Laxen blev inte alls som den blir hemma, ingen stekyta och överstekt, vet inte hur jag lyckades med det. Men som sagt, det var ändå ätligt. Sedan så började jag skriva lite grejer i min nya almanacka som jag köpt på Walmart, och då märkte jag att jag helt glömt att gå på Drama tech lektionen i onsdags! Blev helt shockad och lite ledsen då det är min favoritkurs. Jag skickade ett mail till läraren och frågade om jag kunde make it up somehow, hoppas att hon svarar imorgon. 
Resten av kvällen har spenderats framför tv:n. Miss Congeniality var på, så bra film! 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar