Artonde December

 
En resa jag gärna gör om

Jag älskar att resa. Jag älskar också att göra om resor. Vill typ bara tillbaka till samma ställen hela tiden. Det självklara valet är London, speciellt eftersom jag hade en resa planerad i januari som fall igenom då vi inte kunde fixa gratis boende. MEN måste ändå välja min andra Paris resa. Den gjordes med mina systrar och en kompis till Sofia. Det var första resan jag gjorde utan föräldrar, och det var bara så underbart med friheten. Det var två höjdpunkter på resan, Disneyland och tupplurer. Disneyland var så roligt, och sällskapet var nog största anledningen. Vi alla blev som 5 år och sprang runt hela parken för att träffa alla karaktärer som går runt. (åkturerna är inte värt det. Långa köer och liten utdelning). Vi hade tänkt skippa Disneyland, men bestämmde lite spontant att åka ändå, och det är jag väldigt glad för! Sen tupplurerna, åh så underbart det var! Vi gick runt väldigt mycket, och man blev väldigt trött, så vi brukade hitta en park för att lägga sig en halvtimme eller så och sova. Naiviteten var på topp (fast storasyster Sofia sov alltid med ena ögat öppet), men som tur var hände aldrig något. Den underbaraste tuppluren var när man vaknade och möttes av eiffeltornet. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar